Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin (Q23257): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @d23220 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @d23460 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @d23220 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @d23460 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin' _LanguageValue__removed=False>}...)
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @d73cd0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @d73f10 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @d73cd0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @d73f10 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin' _LanguageValue__removed=False>}...)
 
eigenschap / gebruikt materiaaleigenschap / gebruikt materiaal
onbekende waarde
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: porselein
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaaleigenschap / gebruikt materiaal
onbekende waarde
eigenschap / gebruikt materiaal: hout / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: hout
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst

Huidige versie van 3 apr 2024 om 09:49

Beeld van de bodhistattva Guanyin als Guo Hai (beschermer van vissers) of als Ma Zu (Keizerin van de Hemel, Tian Hou) st...w worden deze plastieken ook in grote aantallen naar het Westen geëxporteerd.||Fujian||Keramiekmuseum Princessehof NO 02252
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin
Beeld van de bodhistattva Guanyin als Guo Hai (beschermer van vissers) of als Ma Zu (Keizerin van de Hemel, Tian Hou) st...w worden deze plastieken ook in grote aantallen naar het Westen geëxporteerd.||Fujian||Keramiekmuseum Princessehof NO 02252

    Verklaringen

    onbekende waarde
    achter de rug ingestempeld vierkant zegelmerk van twee woorden (Nederlands)
    onbekende waarde
    Godenbeeld, blanc de chine, voorstellende Guanyin (Nederlands)
    Beeld van de bodhistattva Guanyin als Guo Hai (beschermer van vissers) of als Ma Zu (Keizerin van de Hemel, Tian Hou) staand op een voetstuk in de vorm van een zeedier. Van Ma Zu zijn grote hoeveelheden plastieken gemaakt in de Dehua ovens, deze godin werd aanbeden in kustprovincies Zuid-China. In haar hand heeft ze een ruyi scepter. Op de achterkant bevindt zich een vals Xuande merk. Het hoogtepunt van de porseleinproductie in Dehua ligt in de zeventiende eeuw. Met name populair zijn de plastieken in de vorm van bekende goden en heiligen. Vanaf de late zeventiende eeuw worden deze plastieken ook in grote aantallen naar het Westen geëxporteerd. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof NO 02252
    0 bronnen
    Beeld van de bodhistattva Guanyin als Guo Hai (beschermer van vissers) of als Ma Zu (Keizerin van de Hemel, Tian Hou) staand op een voetstuk in de vorm van een zeedier. Van Ma Zu zijn grote hoeveelheden plastieken gemaakt in de Dehua ovens, deze godin werd aanbeden in kustprovincies Zuid-China. In haar hand heeft ze een ruyi scepter. Op de achterkant bevindt zich een vals Xuande merk. Het hoogtepunt van de porseleinproductie in Dehua ligt in de zeventiende eeuw. Met name populair zijn de plastieken in de vorm van bekende goden en heiligen. Vanaf de late zeventiende eeuw worden deze plastieken ook in grote aantallen naar het Westen geëxporteerd. (Nederlands)