Vaas met decor van feniksen omgeven door wolken (Q24091): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof GMP 1972-004, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211)
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @b96cb0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @3aa200 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met decor van feniksen omgeven door wolken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @b96cb0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @3aa200 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met decor van feniksen omgeven door wolken' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
beschrijving / nlbeschrijving / nl
Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gede...legen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw.||Vietnam||Princessehof GMP 1972004
Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gede...ls de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw.||Vietnam||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1972-004
eigenschap / datering
onbekende waarde
 
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang
Normale rang
 
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
begindatum: 1450Gregoriaans
Tijdstip+1450-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
 
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
einddatum: 1500Gregoriaans
Tijdstip+1500-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
 
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
 
eigenschap / datering
 
onbekende waarde
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
 
vroegst mogelijke datum: 1450Gregoriaans
Tijdstip+1450-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
 
laatst mogelijke datum: 1500Gregoriaans
Tijdstip+1500-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
 
begindatum: 1450Gregoriaans
Tijdstip+1450-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie
 
einddatum: 1500Gregoriaans
Tijdstip+1500-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / beschrijving
 
Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gedecoreerd onderglazuur grijsblauw. Op onderkant bevinden zich opstaande vlakken met daarin krulpatronen. Op de buik een decoratie van feniksen omgeven door wolken. Op de schouders en hals zijn bloemen aangebracht en rond de mond een meander patroon. De vaas is qua vorm en decroatie geïnspireerd op Chinese Ming versies uit dezelfde period, maar de losse wijze van decoratie is typisch Vietnamees. In de late vijftiende eeuw en de vroege zestiende eeuw maakte Vietnamese keramiek een bloeiperiode door, omdat de Chinese regering de export van Chinese keramiek had verboden. Veel Chinese pottenbakkers trokken toen naar Vietnam, op zoek naar werk. Daar deelden ze hun vaardigheden met hun collega’s. De Vietnamezen sprongen snel in het gat dat in de markt was ontstaan. Ze verhandelden de Vietnamese keramiek met buurlanden Thailand en Birma, maar ook met verder gelegen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw. (Nederlands)
eigenschap / beschrijving: Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gedecoreerd onderglazuur grijsblauw. Op onderkant bevinden zich opstaande vlakken met daarin krulpatronen. Op de buik een decoratie van feniksen omgeven door wolken. Op de schouders en hals zijn bloemen aangebracht en rond de mond een meander patroon. De vaas is qua vorm en decroatie geïnspireerd op Chinese Ming versies uit dezelfde period, maar de losse wijze van decoratie is typisch Vietnamees. In de late vijftiende eeuw en de vroege zestiende eeuw maakte Vietnamese keramiek een bloeiperiode door, omdat de Chinese regering de export van Chinese keramiek had verboden. Veel Chinese pottenbakkers trokken toen naar Vietnam, op zoek naar werk. Daar deelden ze hun vaardigheden met hun collega’s. De Vietnamezen sprongen snel in het gat dat in de markt was ontstaan. Ze verhandelden de Vietnamese keramiek met buurlanden Thailand en Birma, maar ook met verder gelegen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw. (Nederlands) / rang
 
Normale rang
eigenschap / beschrijving: Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gedecoreerd onderglazuur grijsblauw. Op onderkant bevinden zich opstaande vlakken met daarin krulpatronen. Op de buik een decoratie van feniksen omgeven door wolken. Op de schouders en hals zijn bloemen aangebracht en rond de mond een meander patroon. De vaas is qua vorm en decroatie geïnspireerd op Chinese Ming versies uit dezelfde period, maar de losse wijze van decoratie is typisch Vietnamees. In de late vijftiende eeuw en de vroege zestiende eeuw maakte Vietnamese keramiek een bloeiperiode door, omdat de Chinese regering de export van Chinese keramiek had verboden. Veel Chinese pottenbakkers trokken toen naar Vietnam, op zoek naar werk. Daar deelden ze hun vaardigheden met hun collega’s. De Vietnamezen sprongen snel in het gat dat in de markt was ontstaan. Ze verhandelden de Vietnamese keramiek met buurlanden Thailand en Birma, maar ook met verder gelegen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw. (Nederlands) / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / merkteken
 
onbekende waarde
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: geen (Nederlands)
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / gebruikt materiaal
 
onbekende waarde
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: steengoed (Nederlands)
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / techniek
 
onbekende waarde
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: gedraaid (Nederlands)
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / techniek
 
onbekende waarde
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: onderglazuurschildering (Nederlands)
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / objectsoort
 
onbekende waarde
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: vaas (Nederlands)
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / metadatatype
 
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang
 
Normale rang
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie
 
diameter: 12,3 cm
Hoeveelheid12,3 cm
Eenheidcm
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie
 
hoogte: 33,5 cm
Hoeveelheid33,5 cm
Eenheidcm
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron
 
geraadpleegd op: 23 jan 2024
Tijdstip+2024-01-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof

Versie van 23 jan 2024 15:21

Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gede...ls de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw.||Vietnam||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1972-004
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas met decor van feniksen omgeven door wolken
Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gede...ls de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw.||Vietnam||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1972-004

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Vaas met decor van feniksen omgeven door wolken (Nederlands)
    Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gedecoreerd onderglazuur grijsblauw. Op onderkant bevinden zich opstaande vlakken met daarin krulpatronen. Op de buik een decoratie van feniksen omgeven door wolken. Op de schouders en hals zijn bloemen aangebracht en rond de mond een meander patroon. De vaas is qua vorm en decroatie geïnspireerd op Chinese Ming versies uit dezelfde period, maar de losse wijze van decoratie is typisch Vietnamees. In de late vijftiende eeuw en de vroege zestiende eeuw maakte Vietnamese keramiek een bloeiperiode door, omdat de Chinese regering de export van Chinese keramiek had verboden. Veel Chinese pottenbakkers trokken toen naar Vietnam, op zoek naar werk. Daar deelden ze hun vaardigheden met hun collega’s. De Vietnamezen sprongen snel in het gat dat in de markt was ontstaan. Ze verhandelden de Vietnamese keramiek met buurlanden Thailand en Birma, maar ook met verder gelegen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
    onbekende waarde
    1450Gregoriaans
    1500Gregoriaans
    1450Gregoriaans
    1500Gregoriaans
    Keramiekmuseum Princessehof GMP 1972-004
    0 bronnen
    Vaas op voetring die naar boven toe wijd uitloopt. Vanaf de schouders vernauwt de nek zich naar de hals. De vaas is gedecoreerd onderglazuur grijsblauw. Op onderkant bevinden zich opstaande vlakken met daarin krulpatronen. Op de buik een decoratie van feniksen omgeven door wolken. Op de schouders en hals zijn bloemen aangebracht en rond de mond een meander patroon. De vaas is qua vorm en decroatie geïnspireerd op Chinese Ming versies uit dezelfde period, maar de losse wijze van decoratie is typisch Vietnamees. In de late vijftiende eeuw en de vroege zestiende eeuw maakte Vietnamese keramiek een bloeiperiode door, omdat de Chinese regering de export van Chinese keramiek had verboden. Veel Chinese pottenbakkers trokken toen naar Vietnam, op zoek naar werk. Daar deelden ze hun vaardigheden met hun collega’s. De Vietnamezen sprongen snel in het gat dat in de markt was ontstaan. Ze verhandelden de Vietnamese keramiek met buurlanden Thailand en Birma, maar ook met verder gelegen landen zoals de Filippijnen en Indonesië. Vietnam beleefde zijn eigen Gouden Eeuw. (Nederlands)
    onbekende waarde
    onderglazuurschildering (Nederlands)