Tartaruga Marinha (Q33487): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Museum Arnhem GM 2021155, #quickstatements; #temporary_batch_1696470372907
Verklaring verwijderd: project (P72): project Delfts Aardewerk (Q2333), #quickstatements; #temporary_batch_1701099151856
 
eigenschap / project
 
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / rang
Normale rang
 
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / bron
geraadpleegd op: 11 jul 2023
Tijdstip+2023-07-11T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
 

Huidige versie van 27 nov 2023 16:04

In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enor...s dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen.||Museum Arnhem GM 2021155
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Tartaruga Marinha
In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enor...s dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen.||Museum Arnhem GM 2021155

    Verklaringen

    In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enorme fascinatie voor wilde dieren ontwikkelde, is Koen Jacobs kindertekeningen van zichzelf, broertje en vrienden gaan bestuderen om te leren hoe je ook alweer tegen de wereld aankeek als kind. Hij was gefascineerd hoe werkelijkheid en fantasie in elkaar opgaan. Hij begon de kindertekeningen om te zetten in ruimtelijke draadmodellen en zo ontstonden langzaam een soort speelse dierenskeletten. De titel van het werk is THE ARTIFICIAL KINGDOM, wat refereert naar het gelijknamige boek. In het boek wordt de KITSCH paradox beschreven, waarbij mensen iets doods als levend beschouwen. In plaats van droevige emoties bij het zien van deze dode, soms zelfs uitgestorven dieren, proberen veel mensen zich in te beelden hoe deze dieren eruit hebben gezien, hoe ze bewogen, wat voor geluid ze maakten en dus hoe ze waren als levende dieren. Een skelet is dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen. (Nederlands)
    onbekende waarde
    Tartaruga Marinha (Nederlands)