Tafel met vogelpoten (Q29630): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Museum Arnhem GMR 00048, #quickstatements; #temporary_batch_1696495358246) |
(Bron toegevoegd aan verklaring: PID-nummer (P44): Museum Arnhem GMR 00048, #quickstatements; #temporary_batch_1696495358246) |
||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer: Museum Arnhem GMR 00048 / bron | |||||||||||||||
vermeld in: Adlib collectiesysteem geraadpleegd op: 5 okt 2023
eigendom van: Museum Arnhem |
Versie van 5 okt 2023 08:51
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Bre... combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd.||Museum Arnhem GMR 00048
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Tafel met vogelpoten |
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Bre... combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd.||Museum Arnhem GMR 00048 |
Verklaringen
1 bron
1 bron
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Breton, Max Ernst en Marcel Duchamp. Man Ray maakte een beroemde geworden fotoserie met haar, die haar een soort sterrenstatus verschafte. Deze tafel van brons met bladgoud maakte ze tijdens een verblijf in Bazel, waar ze toen een tijdje studeerde aan een kunstnijverheidsschool om ambachtelijke technieken te leren. De poten van de tafel lijken op vogelpoten en ook in het tafelblad zijn afdrukken te zien van vogelpoten. Het is een dergelijke, niet alledaagse combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd. (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Tafel met vogelpoten (Nederlands)
1 bron
1939
1 bron
1 bron
Museum Arnhem GMR 00048
1 bron