Tartaruga Marinha (Q33487): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @bf4b20 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @cc2710 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enorme fascinatie voor wilde dieren ontwikkelde, is Koen Jacobs kindertekeningen van zichzelf, broertje en vrienden gaan bestuderen om te leren hoe je ook alweer tegen de...
 
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @62a290 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @98490 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Tartaruga Marinha' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @62a290 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @98490 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Tartaruga Marinha' _LanguageValue__removed=False>}>]])
label / nllabel / nl
In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enorme fascinatie voor wilde dieren ontwikkelde, is Koen Jacobs kindertekeningen van zichzelf, broertje en vrienden gaan bestuderen om te leren hoe je ook alweer tegen de wereld aankeek als kind. Hij was gefascineerd hoe werkelijkheid en fantasie in elkaar opgaan. Hij begon de kindertekeningen om te zetten in ruimtelijke draadmodellen en zo ontstonden langzaam een soort speelse dierenskeletten. De titel van het werk is THE ARTIFICIAL KINGDOM, wat refereert naar het gelijknamige boek. In het boek wordt de KITSCH paradox beschreven, waarbij mensen iets doods als levend beschouwen. In plaats van droevige emoties bij het zien van deze dode, soms zelfs uitgestorven dieren, proberen veel mensen zich in te beelden hoe deze dieren eruit hebben gezien, hoe ze bewogen, wat voor geluid ze maakten en dus hoe ze waren als levende dieren. Een skelet is dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen.
Tartaruga Marinha
eigenschap / officiële titel
 
onbekende waarde
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: Tartaruga Marinha (Nederlands)
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
eigenschap / datering
 
2019
Tijdstip+2019-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 2019 / rang
 
Normale rang
eigenschap / datering: 2019 / kwalificatie
 
vroegst mogelijke datum: 2019
Tijdstip+2019-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 2019 / kwalificatie
 
laatst mogelijke datum: 2019
Tijdstip+2019-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 2019 / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
eigenschap / collectie
 
eigenschap / collectie: Museum Arnhem / rang
 
Normale rang
eigenschap / collectie: Museum Arnhem / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem

Versie van 1 sep 2023 15:46

In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enor...s dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen.||Museum Arnhem GM 2021155
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Tartaruga Marinha
In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enor...s dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen.||Museum Arnhem GM 2021155

    Verklaringen

    In een verlangen om terug te gaan naar zijn kindertijd in Brazilië, waar hij 3,5 jaar heeft gewoond en waar hij een enorme fascinatie voor wilde dieren ontwikkelde, is Koen Jacobs kindertekeningen van zichzelf, broertje en vrienden gaan bestuderen om te leren hoe je ook alweer tegen de wereld aankeek als kind. Hij was gefascineerd hoe werkelijkheid en fantasie in elkaar opgaan. Hij begon de kindertekeningen om te zetten in ruimtelijke draadmodellen en zo ontstonden langzaam een soort speelse dierenskeletten. De titel van het werk is THE ARTIFICIAL KINGDOM, wat refereert naar het gelijknamige boek. In het boek wordt de KITSCH paradox beschreven, waarbij mensen iets doods als levend beschouwen. In plaats van droevige emoties bij het zien van deze dode, soms zelfs uitgestorven dieren, proberen veel mensen zich in te beelden hoe deze dieren eruit hebben gezien, hoe ze bewogen, wat voor geluid ze maakten en dus hoe ze waren als levende dieren. Een skelet is dus een drager van herinneringen en kan gezien worden als een middel om deze weer op te roepen. (Nederlands)
    onbekende waarde
    Tartaruga Marinha (Nederlands)