Schotel met decor van paviljoens en stempels (Q29615): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof NO 00670, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211 |
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @818a90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @5636d0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Schotel met decor van paviljoens en stempels' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @818a90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @5636d0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Schotel met decor van paviljoens en stempels' _LanguageValue__removed=False>}>]]) |
||||||||||||||
| beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met berg... | Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met berg...een bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof NO 00670 | ||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1600
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1650
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Ming (1368-1644) (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Qing (1644-1911) (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
begindatum: 1600
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
einddatum: 1650
| |||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met ruyi-vormige mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa... (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met ruyi-vormige mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa... (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met ruyi-vormige mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa... (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: bovenglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: schotel (Nederlands) | |||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
Versie van 23 jan 2024 15:59
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met berg...een bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof NO 00670
| Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
|---|---|---|---|
| Nederlands | Schotel met decor van paviljoens en stempels |
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met berg...een bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof NO 00670 |
Verklaringen
1 bron
onbekende waarde
schotel (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Schotel met decor van paviljoens en stempels (Nederlands)
1 bron
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met ruyi-vormige mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa... (Nederlands)
1 bron
NO 00670
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Zhangzhou (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Ming (1368-1644) (Nederlands)
Qing (1644-1911) (Nederlands)
1600
1650
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof NO 00670
0 bronnen
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois, de kleuren zijn vrij afgesleten. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met ruyi-vormige mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwa... (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
porselein (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
bovenglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron