Schotel met decor van paviljoens en stempels (Q29599): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof GRV 1929-062, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211 |
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @594e50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @595090 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Schotel met decor van paviljoens en stempels' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @594e50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @595090 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Schotel met decor van paviljoens en stempels' _LanguageValue__removed=False>}>]]) |
||||||||||||||||||
| (2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
| beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee pav... | Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee pav... de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof GRV 1929-062 | ||||||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1600
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1650
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Ming (1368-1644) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Qing (1644-1911) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1600
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1650
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld... (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld... (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld... (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: porselein identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: bovenglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: schotel / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: schotel / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: schotel (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: schotel / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: schotel / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: schotel identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
Huidige versie van 3 apr 2024 11:05
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee pav... de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof GRV 1929-062
| Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
|---|---|---|---|
| Nederlands | Schotel met decor van paviljoens en stempels |
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee pav... de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld...||Zhangzhou||Keramiekmuseum Princessehof GRV 1929-062 |
Verklaringen
1 bron
schotel (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
Schotel met decor van paviljoens en stempels (Nederlands)
1 bron
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld... (Nederlands)
1 bron
GRV 1929-062
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Zhangzhou (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Ming (1368-1644) (Nederlands)
Qing (1644-1911) (Nederlands)
1600
1650
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof GRV 1929-062
0 bronnen
Schotel beschilderd in rood, zwart en turkoois. Op het plat een waterlandschap met bergen, mensen in bootjes en twee paviljoens die gescheiden worden door een 'bubbel'. In deze bubbel zijn drie paviljoens afgebeeld. Op de rand zijn vier rode zegels met een onleesbaar schrift. Deze worden afgewisseld met mediallons gevuld met waterlandschappen. Deze decoratie combineert Daoïstische en Confucianistische tradities en de bergen referen waarschijnlijk naar het paradijs. De bubbel is een manier van verwijzen naar een droom, fantasie of andere werkelijkheid die vaker in de Chinese kunst en Daoïtischt traditie werd gebruikt. Dit decor staat ook wel bekend als 'split pagoda'. Zhangzhou keramiek beleefde zijn hoogtepunt van 1550 tot 1650. Het werd op grote schaal geproduceerd voor de zuidoost Aziatische markt en was ook populair in Japan. Het porselein is over het algemeen een grover dan dat van Jingdezhen en vaak bevinden er zich zandresten uit de oven op de bodem. De decoraties zijn losser geschilderd met een grotere variëteit aan kleur. Zhangzhou keramiek stond voorheen bekend als 'Swatow', deze naam is ontleend aan de havenplaats vanwaar veel van dit soort keramiek werd verhandeld... (Nederlands)
1 bron
porselein (Nederlands)
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
bovenglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron