Dekselpot bekroond door dromedaris (Q29400): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @386290 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @f8fac0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond door dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @386290 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @f8fac0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond door dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @e7fa0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @134220 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond door dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @e7fa0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @134220 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond door dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
 
(7 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
beschrijving / nlbeschrijving / nl
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...n Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ...||Princessehof OKS 2004012A
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A
eigenschap / PID-nummer
Princessehof OKS 2004012A
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof OKS 2004012A / rang
Normale rang
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof OKS 2004012A / bron
geraadpleegd op: 26 jun 2023
Tijdstip+2023-06-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
 
eigenschap / digitale representatie
 
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.A%20%5B02%5D.jpg / rang
 
Normale rang
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.A%20%5B02%5D.jpg / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / digitale representatie
 
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.A%20%5B03%5D.jpg / rang
 
Normale rang
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.A%20%5B03%5D.jpg / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / plaats vervaardiging
 
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / rang
 
Normale rang
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / kwalificatie
 
presentatietekst: Delft (Nederlands)
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / bron
 
geraadpleegd op: 7 sep 2023
Tijdstip+2023-09-07T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: Delft
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / datering
 
1910
Tijdstip+1910-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1910 / rang
 
Normale rang
eigenschap / datering: 1910 / kwalificatie
 
vroegst mogelijke datum: 1910
Tijdstip+1910-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1910 / kwalificatie
 
laatst mogelijke datum: 1910
Tijdstip+1910-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1910 / kwalificatie
 
begindatum: 1910
Tijdstip+1910-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1910 / kwalificatie
 
einddatum: 1910
Tijdstip+1910-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1910 / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / PID-nummer
 
Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A / rang
 
Normale rang
eigenschap / beschrijving
 
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands)
eigenschap / beschrijving: Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands) / rang
 
Normale rang
eigenschap / beschrijving: Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands) / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / vervaardiger
 
onbekende waarde
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: De Porceleyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek (Nederlands)
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / vervaardiger
 
onbekende waarde
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: Senf, Leon (Nederlands)
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / merkteken
 
onbekende waarde
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: geen (Nederlands)
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / gebruikt materiaal
 
onbekende waarde
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: aardewerk (Nederlands)
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 50 %
Hoeveelheid50 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: steengoed
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 50 %
Hoeveelheid50 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: aardewerk
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / techniek
 
onbekende waarde
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: gegoten (Nederlands)
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / techniek
 
onbekende waarde
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: druiptechniek (Nederlands)
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / techniek
 
onbekende waarde
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: lusterglazuur (Nederlands)
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / objectsoort
 
eigenschap / objectsoort: Dekselpot / rang
 
Normale rang
eigenschap / objectsoort: Dekselpot / kwalificatie
 
presentatietekst: dekselpot (Nederlands)
eigenschap / objectsoort: Dekselpot / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / objectsoort: Dekselpot / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: Dekselpot
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / metadatatype
 
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang
 
Normale rang
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie
 
hoogte: 60,5 cm
Hoeveelheid60,5 cm
Eenheidcm
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie
 
breedte: 33 cm
Hoeveelheid33 cm
Eenheidcm
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron
 
geraadpleegd op: 6 dec 2023
Tijdstip+2023-12-06T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof

Huidige versie van 22 jul 2024 om 07:32

Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Dekselpot bekroond door dromedaris
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Dekselpot bekroond door dromedaris (Nederlands)
    Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.A
    0 bronnen
    Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands)
    onbekende waarde
    De Porceleyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek (Nederlands)
    onbekende waarde
    Senf, Leon (Nederlands)