Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Q25111): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @98700 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9a2aa0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @98700 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9a2aa0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landsc... |
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @4dfd00 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @4dff40 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @4dfd00 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @4dff40 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een land... |
||||||||||||||||||
| (5 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
| beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u... | Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...he Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158 | ||||||||||||||||||
| eigenschap / PID-nummer | |||||||||||||||||||
| eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1967158 / rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1967158 / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / plaats vervaardiging | eigenschap / plaats vervaardiging | ||||||||||||||||||
| eigenschap / plaats vervaardiging: China / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: China identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201967-158%20%5B02%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201967-158%20%5B02%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201967-158%20%5B03%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201967-158%20%5B03%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1436Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1449Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Zhengtong (1436-1449) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1436Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1449Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
| eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / PID-nummer | |||||||||||||||||||
Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158 | |||||||||||||||||||
| eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158 / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / beschrijving: Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: porselein identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: onderglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: vaas / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: vaas / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: vaas (Nederlands) | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
| eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: vaas identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
Huidige versie van 3 apr 2024 10:23
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...he Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158
| Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
|---|---|---|---|
| Nederlands | Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken |
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...he Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158 |
Verklaringen
vaas (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Nederlands)
1 bron
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
1 bron
1 bron
1 bron
GMP 1967-158
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
1 bron
China (Nederlands)
onbekende waarde
1436Gregoriaans
1449Gregoriaans
Zhengtong (1436-1449) (Nederlands)
1436Gregoriaans
1449Gregoriaans
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158
0 bronnen
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
1 bron
porselein (Nederlands)
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
onderglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron