Kom met decor van koolbladeren en insecten, famille rose (Q21926): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof OKS 1976146, remove old PIDs) Label: openrefine-3.7 |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @5a9ae0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @5a9870 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kom met decor van koolbladeren en insecten, famille rose' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @5a9ae0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @5a9870 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kom met decor van koolbladeren en insecten, famille rose' _LanguageValue__r...) |
||||||||||||||||||
(4 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een ... | Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een ...de bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45).||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146 | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging | eigenschap / plaats vervaardiging | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: China / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: China identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1840
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1840
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Daoguang (1821-1850) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1840
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1840
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer | |||||||||||||||||||
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146 | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146 / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een decoratie van koolbladeren en vlinders. De rand wordt afgewisseld met bloemen en cartouches gevuld met bloeiende planten. Dit herhaalt zich op de wand van de kom, zowel aan de binnen- als buitenkant. Het Chinese woord voor witte kool, baicai, is synoniem voor 'meevaller'. Het is daarme een gelukspatroon, zeker zoals hier in combinatie met het shou karakter (onsterfelijkheid) en de vlinders (onsterfelijkheid en huwelijks geluk). Dit koolbladerenmotief was in de 19de eeuw een populair decoratiepatroon op porselein. Dit porselein werd ook geëxporteerd naar Zuidoost Azië, dit motief was bijvoorbeeld geliefd bij de Thaise koning Rama II en Rama V, laatstgenoemde bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45). (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een decoratie van koolbladeren en vlinders. De rand wordt afgewisseld met bloemen en cartouches gevuld met bloeiende planten. Dit herhaalt zich op de wand van de kom, zowel aan de binnen- als buitenkant. Het Chinese woord voor witte kool, baicai, is synoniem voor 'meevaller'. Het is daarme een gelukspatroon, zeker zoals hier in combinatie met het shou karakter (onsterfelijkheid) en de vlinders (onsterfelijkheid en huwelijks geluk). Dit koolbladerenmotief was in de 19de eeuw een populair decoratiepatroon op porselein. Dit porselein werd ook geëxporteerd naar Zuidoost Azië, dit motief was bijvoorbeeld geliefd bij de Thaise koning Rama II en Rama V, laatstgenoemde bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45). (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een decoratie van koolbladeren en vlinders. De rand wordt afgewisseld met bloemen en cartouches gevuld met bloeiende planten. Dit herhaalt zich op de wand van de kom, zowel aan de binnen- als buitenkant. Het Chinese woord voor witte kool, baicai, is synoniem voor 'meevaller'. Het is daarme een gelukspatroon, zeker zoals hier in combinatie met het shou karakter (onsterfelijkheid) en de vlinders (onsterfelijkheid en huwelijks geluk). Dit koolbladerenmotief was in de 19de eeuw een populair decoratiepatroon op porselein. Dit porselein werd ook geëxporteerd naar Zuidoost Azië, dit motief was bijvoorbeeld geliefd bij de Thaise koning Rama II en Rama V, laatstgenoemde bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45). (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: porselein identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: bovenglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kom / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kom / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: kom (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kom / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kom / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: kom identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof |
Huidige versie van 3 apr 2024 om 09:38
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een ...de bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45).||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Kom met decor van koolbladeren en insecten, famille rose |
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een ...de bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45).||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146 |
Verklaringen
kom (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
Kom met decor van koolbladeren en insecten, famille rose (Nederlands)
1 bron
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een decoratie van koolbladeren en vlinders. De rand wordt afgewisseld met bloemen en cartouches gevuld met bloeiende planten. Dit herhaalt zich op de wand van de kom, zowel aan de binnen- als buitenkant. Het Chinese woord voor witte kool, baicai, is synoniem voor 'meevaller'. Het is daarme een gelukspatroon, zeker zoals hier in combinatie met het shou karakter (onsterfelijkheid) en de vlinders (onsterfelijkheid en huwelijks geluk). Dit koolbladerenmotief was in de 19de eeuw een populair decoratiepatroon op porselein. Dit porselein werd ook geëxporteerd naar Zuidoost Azië, dit motief was bijvoorbeeld geliefd bij de Thaise koning Rama II en Rama V, laatstgenoemde bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45). (Nederlands)
1 bron
OKS 1976-146
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
China (Nederlands)
onbekende waarde
Daoguang (1821-1850) (Nederlands)
1840
1840
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1976-146
0 bronnen
Grote kom beschilderd in email over het glazuur. Aan de binnenkant in het centrum een 'shou' karakter en daaromheen een decoratie van koolbladeren en vlinders. De rand wordt afgewisseld met bloemen en cartouches gevuld met bloeiende planten. Dit herhaalt zich op de wand van de kom, zowel aan de binnen- als buitenkant. Het Chinese woord voor witte kool, baicai, is synoniem voor 'meevaller'. Het is daarme een gelukspatroon, zeker zoals hier in combinatie met het shou karakter (onsterfelijkheid) en de vlinders (onsterfelijkheid en huwelijks geluk). Dit koolbladerenmotief was in de 19de eeuw een populair decoratiepatroon op porselein. Dit porselein werd ook geëxporteerd naar Zuidoost Azië, dit motief was bijvoorbeeld geliefd bij de Thaise koning Rama II en Rama V, laatstgenoemde bestelde een porseleinen altarset hiervan (bron D.F. Rooney, 2017, 45). (Nederlands)
1 bron
porselein (Nederlands)
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
bovenglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron