Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Q18344): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @c13fd0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c13580 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena' _LanguageValue__removed=False>, 'en': <LanguageValue @971cf0 _LanguageValue__language='en' _LanguageValue__value='Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene' _La...) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @ef5a80 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @4155a0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena' _LanguageValue__removed=False>, 'en': <LanguageValue @bab040 _LanguageValue__language='en' _LanguageValue__value='Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene' _La...) |
||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||
anoniem||China||AK-NM-13563||kop-en-schotel||http://hdl.handle.net/10934/RM0001.COLLECT.4152 | |||||||||||||||
beschrijving / en | beschrijving / en | ||||||||||||||
China||http://hdl.handle.net/10934/RM0001.COLLECT.4152 | anonymous||China||http://hdl.handle.net/10934/RM0001.COLLECT.4152 | ||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving) | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving) | |||||||||||||||
Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving) | |||||||||||||||
Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene (Engels) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / titel (of omschrijving): Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene (Engels) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1740
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1760
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: tweede kwart 18e eeuw (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: derde kwart 18e eeuw (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: second quarter 18th century (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: third quarter 18th century (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
begindatum: 1740
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
einddatum: 1760
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
Wijd uitlopende kop en schotel op een voetring, gedecoreerd in emailkleuren met een voorstelling van de Kruisiging. Rechts van het kruis is Maria afgebeeld, links Johannes. Aan de binnenzijde van de kop zijn symbolen geschilderd die refereren aan de Passiecyclus. Dit is een bekende religieuze scène zoals die veel voorkomt op Chinees porselein. Deze schildering is echter niet in China, maar in Nederland op het porselein aangebracht. Dit wordt Amsterdams Bont genoemd. Er werd blank porselein beschilderd, maar ook Chinees beschilderd porselein werd overgedecoreerd. Dit werd om verschillende redenen gedaan: het was goedkoper en zo kon porselein in onderglazuur blauw worden ‘opgewaardeerd’. Nadat de voorstelling was aangebracht werd het in de moffeloven bij een lage temperatuur een tweede keer gebakken. Vaak is Amsterdams Bont te herkennen aan de kleuren van de kleuren die in China werden gebruikt, terwijl de verf dikwijls dik is aangebracht. (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Wijd uitlopende kop en schotel op een voetring, gedecoreerd in emailkleuren met een voorstelling van de Kruisiging. Rechts van het kruis is Maria afgebeeld, links Johannes. Aan de binnenzijde van de kop zijn symbolen geschilderd die refereren aan de Passiecyclus. Dit is een bekende religieuze scène zoals die veel voorkomt op Chinees porselein. Deze schildering is echter niet in China, maar in Nederland op het porselein aangebracht. Dit wordt Amsterdams Bont genoemd. Er werd blank porselein beschilderd, maar ook Chinees beschilderd porselein werd overgedecoreerd. Dit werd om verschillende redenen gedaan: het was goedkoper en zo kon porselein in onderglazuur blauw worden ‘opgewaardeerd’. Nadat de voorstelling was aangebracht werd het in de moffeloven bij een lage temperatuur een tweede keer gebakken. Vaak is Amsterdams Bont te herkennen aan de kleuren van de kleuren die in China werden gebruikt, terwijl de verf dikwijls dik is aangebracht. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Wijd uitlopende kop en schotel op een voetring, gedecoreerd in emailkleuren met een voorstelling van de Kruisiging. Rechts van het kruis is Maria afgebeeld, links Johannes. Aan de binnenzijde van de kop zijn symbolen geschilderd die refereren aan de Passiecyclus. Dit is een bekende religieuze scène zoals die veel voorkomt op Chinees porselein. Deze schildering is echter niet in China, maar in Nederland op het porselein aangebracht. Dit wordt Amsterdams Bont genoemd. Er werd blank porselein beschilderd, maar ook Chinees beschilderd porselein werd overgedecoreerd. Dit werd om verschillende redenen gedaan: het was goedkoper en zo kon porselein in onderglazuur blauw worden ‘opgewaardeerd’. Nadat de voorstelling was aangebracht werd het in de moffeloven bij een lage temperatuur een tweede keer gebakken. Vaak is Amsterdams Bont te herkennen aan de kleuren van de kleuren die in China werden gebruikt, terwijl de verf dikwijls dik is aangebracht. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: anoniem (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: anonymous (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: email (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: porcelain (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: glaze (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: bakken (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: painting (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: schilderen (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: painting (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Acquisitie (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Acquisition (Engels) | |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
begindatum: 1925
| |||||||||||||||
eigenschap / eigendom van: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: kop-en-schotel (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / creditline | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / creditline: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / creditline: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Rijksmuseum (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / creditline: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: LIDO eigendom van: Rijksmuseum Amsterdam |
Versie van 23 jan 2024 16:19
anoniem||China||AK-NM-13563||kop-en-schotel||http://hdl.handle.net/10934/RM0001.COLLECT.4152
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena |
anoniem||China||AK-NM-13563||kop-en-schotel||http://hdl.handle.net/10934/RM0001.COLLECT.4152 |
Verklaringen
1 bron
onbekende waarde
kop-en-schotel (Nederlands)
1 bron
1 bron
Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Nederlands)
1 bron
Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene (Engels)
1 bron
1 bron
Klokvormige kop en schotel met de Kruisiging en Johannes de Evangelist en Maria Magdalena (Nederlands)
1 bron
Bell-shaped cup with The Cruxifixion and John the Evangelist and Mary Magdalene (Engels)
1 bron
onbekende waarde
China (Nederlands)
China (Engels)
1 bron
onbekende waarde
tweede kwart 18e eeuw (Nederlands)
derde kwart 18e eeuw (Nederlands)
second quarter 18th century (Engels)
third quarter 18th century (Engels)
1740
1760
1 bron
Klokvormige kop en schotel van porselein, beschilderd op het glazuur in blauw, rood, groen, bruin, zwart en goud. Op de voorzijde van de schotel de Kruisiging met Johannes de Evangelist en Maria Magdalena naast het kruis. De kop met dezelfde decoratie met op de buiten- en binnenzijde passiewerktuigen. In Europa gedecoreerd met emailkleuren. (Nederlands)
1 bron
Wijd uitlopende kop en schotel op een voetring, gedecoreerd in emailkleuren met een voorstelling van de Kruisiging. Rechts van het kruis is Maria afgebeeld, links Johannes. Aan de binnenzijde van de kop zijn symbolen geschilderd die refereren aan de Passiecyclus. Dit is een bekende religieuze scène zoals die veel voorkomt op Chinees porselein. Deze schildering is echter niet in China, maar in Nederland op het porselein aangebracht. Dit wordt Amsterdams Bont genoemd. Er werd blank porselein beschilderd, maar ook Chinees beschilderd porselein werd overgedecoreerd. Dit werd om verschillende redenen gedaan: het was goedkoper en zo kon porselein in onderglazuur blauw worden ‘opgewaardeerd’. Nadat de voorstelling was aangebracht werd het in de moffeloven bij een lage temperatuur een tweede keer gebakken. Vaak is Amsterdams Bont te herkennen aan de kleuren van de kleuren die in China werden gebruikt, terwijl de verf dikwijls dik is aangebracht. (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
anoniem (Nederlands)
anonymous (Engels)
1 bron
onbekende waarde
porselein (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
email (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
porcelain (Engels)
1 bron
onbekende waarde
glaze (Engels)
1 bron
onbekende waarde
bakken (Nederlands)
painting (Engels)
1 bron
onbekende waarde
schilderen (Nederlands)
painting (Engels)
1 bron
onbekende waarde
Acquisitie (Nederlands)
Acquisition (Engels)
1925
1 bron
onbekende waarde
Rijksmuseum (Nederlands)
1 bron
1 bron