Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Q25111)

Uit Kunstmuseum API
Versie door KMBot (overleg | bijdragen) op 4 apr 2023 om 11:07 (‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @822830 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @820fd0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @822830 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @820fd0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een l...)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||Princessehof GMP 1967158
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||Princessehof GMP 1967158

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Nederlands)
    Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)