(Q34115)

Versie door Hannolans (overleg | bijdragen) op 29 jan 2024 om 19:09 (‎Verklaring aangemaakt: beschrijving (P113): Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb...)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)

Verklaringen

onbekende waarde
niet op fragmenten aangetroffen, toegeschreven aan Samuel van Eenhoorn, eigenaar (1678-1687) plateelbakkerij De Grieksche A (Engels)
niet op fragmenten aangetroffen, toegeschreven aan Samuel van Eenhoorn, eigenaar (1678-1687) plateelbakkerij De Grieksche A (Nederlands)
Paleis Het Loo RL 2337
0 bronnen
onbekende waarde
1684-1686 (Engels)
1684-1686 (Nederlands)
6 x 5,5 x 3 cm (Nederlands)
6 x 5,5 x 3 cm (Engels)
Fragment van kan (Nederlands)
0 bronnen
Fragment van kan (Engels)
0 bronnen
Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb. 5). Het model van dit type kan gaat terug op vazen van edel metaal en voorgangers van aardewerk uit Italië en Nevers uit de eerste helft van de l7de eeuw. De decoratie is ontleend aan het Chinese overgangsporselein. (Nederlands)
0 bronnen