De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Breton, Max Ernst en Marcel Duchamp. Man Ray maakte een beroemde geworden fotoserie met haar, die haar een soort sterrenstatus verschafte. Deze tafel van brons met bladgoud maakte ze tijdens een verblijf in Bazel, waar ze toen een tijdje studeerde aan een kunstnijverheidsschool om ambachtelijke technieken te leren. De poten van de tafel lijken op vogelpoten en ook in het tafelblad zijn afdrukken te zien van vogelpoten. Het is een dergelijke, niet alledaagse combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd. (Q29630)

Uit Kunstmuseum API
Versie door KMBot (overleg | bijdragen) op 6 jul 2023 om 14:14 (‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @715660 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @7205e0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Breton, Max Ernst en Marcel Duchamp. Man Ray maakte een beroemde geworden fotoserie met haar, die haar een soort sterrenstatus verschafte. Deze tafel van brons met bladg...)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Bre... combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd.||Museum Arnhem GMR 00048
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Breton, Max Ernst en Marcel Duchamp. Man Ray maakte een beroemde geworden fotoserie met haar, die haar een soort sterrenstatus verschafte. Deze tafel van brons met bladgoud maakte ze tijdens een verblijf in Bazel, waar ze toen een tijdje studeerde aan een kunstnijverheidsschool om ambachtelijke technieken te leren. De poten van de tafel lijken op vogelpoten en ook in het tafelblad zijn afdrukken te zien van vogelpoten. Het is een dergelijke, niet alledaagse combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd.
De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Bre... combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd.||Museum Arnhem GMR 00048

    Verklaringen

    De Duitse kunstenaar Meret Oppenheim behoorde in de jaren 1930 tot de kring van surrealisten met onder anderen Andr� Breton, Max Ernst en Marcel Duchamp. Man Ray maakte een beroemde geworden fotoserie met haar, die haar een soort sterrenstatus verschafte. Deze tafel van brons met bladgoud maakte ze tijdens een verblijf in Bazel, waar ze toen een tijdje studeerde aan een kunstnijverheidsschool om ambachtelijke technieken te leren. De poten van de tafel lijken op vogelpoten en ook in het tafelblad zijn afdrukken te zien van vogelpoten. Het is een dergelijke, niet alledaagse combinatie die het werk surrealistisch maakt en verwant aan de objecten van Man Ray uit die tijd. (Nederlands)