Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose (Q23431)

Uit Kunstmuseum API
Versie door KunstmuseumBot (overleg | bijdragen) op 1 sep 2023 om 16:13 (‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @172b90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c02e90 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @172b90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c02e90 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chin...)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat...'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend.||China||Princessehof QNO 02467
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose
Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat...'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend.||China||Princessehof QNO 02467

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose (Nederlands)
    Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat van de schotel een landschap met een Europese vrouw in westerse kledij. Zij houdt op haar hoofd een tobbe vast. Met haar linkerhand trekt zij haar rok iets omhoog. Rond de rand een doorlopende rand met ranken in goud en rood. Op de achterkant van de schotel is een erotische scène geschilderd met een gebukte vrouw die haar rok omhoog trekt, hierdoor worden haar billen zichtbaar. De kop is versierd met eenzelfde versiering als de schotel, de erotische scène op de onderkant ontbreekt. De voorstelling werd waarschijnlijk ontleend aan een fabel van La Fontaine getiteld 'Het Melkmeisje en de tobbe met melk'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
    onbekende waarde
    1740
    1740
    Qianlong (1736-1795) (Nederlands)