Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wegen? Wat is er echt belangrijk? Het zijn vragen die Chequita Nahar centraal zet in haar werk. Voor antwoorden grijpt ze terug naar haar persoonlijke Surinaamse achtergrond en kijkt ze om zich heen. Ze gebruikt traditionele materialen zoals Palo Santo hout en zinspeelt op rituelen verbonden aan de rozenkrans en pots (holle ronde vormen waar iets in kan worden gedaan). Zo ontstaat een spirituele verbinding tussen verschillende culturen. Voor een duurzame toekomst op Aarde is de verbinding tussen mens en tussen mensen en natuur volgens Nahar onontbeerlijk. (Q33484)

Uit Kunstmuseum API
Versie door KunstmuseumBot (overleg | bijdragen) op 11 jul 2023 om 10:40 (‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @15d9c0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @15cf10 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wegen? Wat is er echt belangrijk? Het zijn vragen die Chequita Nahar centraal zet in haar werk. Voor antwoorden grijpt ze terug naar haar persoonlijke Surinaamse achtergr...)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wege...mst op Aarde is de verbinding tussen mens en tussen mensen en natuur volgens Nahar onontbeerlijk.||Museum Arnhem GM 2022077
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wegen? Wat is er echt belangrijk? Het zijn vragen die Chequita Nahar centraal zet in haar werk. Voor antwoorden grijpt ze terug naar haar persoonlijke Surinaamse achtergrond en kijkt ze om zich heen. Ze gebruikt traditionele materialen zoals Palo Santo hout en zinspeelt op rituelen verbonden aan de rozenkrans en pots (holle ronde vormen waar iets in kan worden gedaan). Zo ontstaat een spirituele verbinding tussen verschillende culturen. Voor een duurzame toekomst op Aarde is de verbinding tussen mens en tussen mensen en natuur volgens Nahar onontbeerlijk.
Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wege...mst op Aarde is de verbinding tussen mens en tussen mensen en natuur volgens Nahar onontbeerlijk.||Museum Arnhem GM 2022077

    Verklaringen

    Terug naar de basis. Hoe zouden mensen met elkaar en met de natuur om moeten gaan? Welke waarden moeten het zwaarst wegen? Wat is er echt belangrijk? Het zijn vragen die Chequita Nahar centraal zet in haar werk. Voor antwoorden grijpt ze terug naar haar persoonlijke Surinaamse achtergrond en kijkt ze om zich heen. Ze gebruikt traditionele materialen zoals Palo Santo hout en zinspeelt op rituelen verbonden aan de rozenkrans en pots (holle ronde vormen waar iets in kan worden gedaan). Zo ontstaat een spirituele verbinding tussen verschillende culturen. Voor een duurzame toekomst op Aarde is de verbinding tussen mens en tussen mensen en natuur volgens Nahar onontbeerlijk. (Nederlands)