Vaas met loopglazuur (Q15338): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @a2d7b0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @a3eb00 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. \n\nIn 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam h...)
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @587460 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @57e7d0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met loopglazuur' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @587460 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @57e7d0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met loopglazuur' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
label / nllabel / nl
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.
Vaas met loopglazuur
beschrijving / nlbeschrijving / nl
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur... Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||200001008
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof OKS 1970083
eigenschap / is een
 
eigenschap / is een: collectie-item / rang
 
Normale rang
eigenschap / is een: collectie-item / bron
 
geraadpleegd op: 4 apr 2023
Tijdstip+2023-04-04T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / project
 
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / rang
 
Normale rang
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / bron
 
geraadpleegd op: 4 apr 2023
Tijdstip+2023-04-04T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof

Versie van 4 apr 2023 10:20

Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof OKS 1970083
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas met loopglazuur
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof OKS 1970083

    Verklaringen

    Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)