Dekselpot bekroond met dromedaris (Q29401): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.B, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @1b41f0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @18ca60 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond met dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @1b41f0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @18ca60 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Dekselpot bekroond met dromedaris' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de... | Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.B | ||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.B%20%5B02%5D.jpg / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.B%20%5B02%5D.jpg / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.B%20%5B03%5D.jpg / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%202004-012.B%20%5B03%5D.jpg / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1910
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1910
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
begindatum: 1910
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
einddatum: 1910
| |||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: De Porceleyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: Senf, Leon (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / merkteken | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: geen (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: aardewerk (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: gegoten (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: druiptechniek (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: lusterglazuur (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: dekselpot (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 dec 2023
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof |
Versie van 6 dec 2023 11:03
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.B
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Dekselpot bekroond met dromedaris |
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de...eyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek||Senf, Leon||Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.B |
Verklaringen
1 bron
onbekende waarde
dekselpot (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
geen (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Dekselpot bekroond met dromedaris (Nederlands)
1 bron
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands)
1 bron
1 bron
1 bron
OKS 2004-012.B
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Delft (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof OKS 2004-012.B
0 bronnen
Deze dekselpotten zijn een prachtig voorbeeld van de fascinatie die in het begin van de twintigste eeuw ontstond voor de kunst en cultuur uit het Nabije en Midden-Oosten. Bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles in Delft nam technisch directeur Heinrich Mauser het initiatief om de keramiek uit deze gebieden te bestuderen. Samen met de schilder en ontwerper Leon Senf (1860-1940) bezocht hij verschillende musea en tentoonstellingen over islamitische kunst in binnen- en buitenland. Vooral de grote tentoonstelling van ‘Mohammedaanse’ kunst die in 1910 in München werd gehouden, leverde heel wat studiemateriaal op. Mauser verdiepte zich in de technische procedés, terwijl Senf tientallen schetsen maakte van de vormen en de decors. Aan de hand van deze schetsen maakte Senf nieuwe ontwerpen. Eind 1910 bracht De Porceleyne Fles de nieuwe producten op de markt onder de naam ‘Nieuw-Delfts’. Sommige modellen zijn exacte kopieën van historische stukken, vaak zijn het eigen interpretaties. Dit laatste geldt ook voor deze dekselpotten. We weten precies welk voorwerp op de tentoonstelling in München Leon Senf tot inspiratiebron heeft gediend en zelfs precies wanneer hij dit voorbeeld zag en er ... (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
De Porceleyne Fles v/h Joost Thooft en Labouchère, Delftsch Aardewerkfabriek (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Senf, Leon (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
aardewerk (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
gegoten (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
druiptechniek (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
lusterglazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron