Vaas met druipglazuur (Q15563): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @9558d0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @bcfb20 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. \n\nIn 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe dec...)
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @e2d030 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @e7a2c0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druipglazuur' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @e2d030 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @e7a2c0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druipglazuur' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
label / nllabel / nl
-
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.
+
Vaas met druipglazuur
beschrijving / nlbeschrijving / nl
-
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||200017045
+
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965103
eigenschap / is een
 +
eigenschap / is een: collectie-item / rang
 +
Normale rang
eigenschap / is een: collectie-item / bron
 +
geraadpleegd op: 26 jun 2023
Tijdstip+2023-06-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / project
 +
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / rang
 +
Normale rang
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / bron
 +
geraadpleegd op: 26 jun 2023
Tijdstip+2023-06-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof

Versie van 26 jun 2023 09:48

Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965103
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas met druipglazuur
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965103

    Verklaringen

    Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)