Vaas met druip- en lusterglazuren (Q15564): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @5a8550 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @987310 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druip- en lusterglazuren' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @5a8550 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @987310 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druip- en lusterglazuren' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
(‎Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof GMP 1965105, remove old PIDs)
Label: openrefine-3.7
eigenschap / PID-nummer
Princessehof GMP 1965105
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1965105 / rang
Normale rang
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1965105 / bron
geraadpleegd op: 18 jan 2023
Tijdstip+2023-01-18T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
 

Versie van 4 okt 2023 08:26

Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C...ottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Delft||Princessehof GMP 1965105
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas met druip- en lusterglazuren
Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C...ottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Delft||Princessehof GMP 1965105

    Verklaringen

    Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)