kan (Q15299): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @aff70 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @af3a0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @aff70 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @af3a0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @249870 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @24a110 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @249870 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @24a110 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
 
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
Hoeveelheid33,333333333333336 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: glazuur
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
Hoeveelheid33,333333333333336 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: steengoed
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
Hoeveelheid33,333333333333336 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: aardewerk
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / digitale representatie
 
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%20432.jpg?cache=yes / rang
Normale rang
 
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%20432.jpg?cache=yes / bron
geraadpleegd op: 26 feb 2024
Tijdstip+2024-02-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof
eigendom van: Museum Prinsenhof Delft
 
eigenschap / beschrijving
onbekende waarde
 
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / rang
Normale rang
 
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / kwalificatie
presentatietekst: De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Engels)
 
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / bron
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof
eigendom van: Museum Prinsenhof Delft
 
eigenschap / digitale representatie
 
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%2520432.jpg?cache=yes / rang
 
Normale rang
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%2520432.jpg?cache=yes / bron
 
geraadpleegd op: 23 jul 2024
Tijdstip+2024-07-23T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof
eigendom van: Museum Prinsenhof Delft
eigenschap / beschrijving
 
De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands)
eigenschap / beschrijving: De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands) / rang
 
Normale rang
eigenschap / beschrijving: De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands) / bron
 
geraadpleegd op: 12 apr 2024
Tijdstip+2024-04-12T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof
eigendom van: Museum Prinsenhof Delft

Huidige versie van 23 jul 2024 om 22:22

Delft||ca. 1920 - 1930||aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe||R 432
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
kan
Delft||ca. 1920 - 1930||aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe||R 432

    Verklaringen

    onbekende waarde
    (figuratief teken van een) flesje op naar rechts lopende lijn DELFT. 680 (onderkant)stip in driehoek (buitenkant) stip in driehoek (=merkteken onbekend) (Nederlands)
    onbekende waarde
    aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe (Nederlands)
    onbekende waarde
    De Porceleyne Fles - Royal Delft (Nederlands)
    De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands)