Fragment van kan (Q34115): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Verklaring gewijzigd: digitale representatie (P43): https://api.kunstmuseum.nl/wiki/Special:FilePath/RL2337-a.jpg)
(‎Verklaring aangemaakt: beschrijving (P113): Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb...)
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
eigenschap / vermeld in
 
eigenschap / vermeld in: 'Delffs Porcelijn' van koningin Mary II / rang
 
Normale rang
eigenschap / vermeld in: 'Delffs Porcelijn' van koningin Mary II / kwalificatie
 
presentatietekst: Erkelens 1996, cat.nr. 26 (Nederlands)
eigenschap / vermeld in: 'Delffs Porcelijn' van koningin Mary II / kwalificatie
 
presentatietekst: Erkelens 1996, cat.nr. 26 (Engels)
eigenschap / vermeld in: 'Delffs Porcelijn' van koningin Mary II / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / beschrijving
 
Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb. 5). Het model van dit type kan gaat terug op vazen van edel metaal en voorgangers van aardewerk uit Italië en Nevers uit de eerste helft van de l7de eeuw. De decoratie is ontleend aan het Chinese overgangsporselein. (Nederlands)
eigenschap / beschrijving: Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb. 5). Het model van dit type kan gaat terug op vazen van edel metaal en voorgangers van aardewerk uit Italië en Nevers uit de eerste helft van de l7de eeuw. De decoratie is ontleend aan het Chinese overgangsporselein. (Nederlands) / rang
 
Normale rang

Huidige versie van 29 jan 2024 om 19:09

geen beschrijving ingesteld
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Fragment van kan
geen beschrijving ingesteld

    Verklaringen

    onbekende waarde
    niet op fragmenten aangetroffen, toegeschreven aan Samuel van Eenhoorn, eigenaar (1678-1687) plateelbakkerij De Grieksche A (Engels)
    niet op fragmenten aangetroffen, toegeschreven aan Samuel van Eenhoorn, eigenaar (1678-1687) plateelbakkerij De Grieksche A (Nederlands)
    Paleis Het Loo RL 2337
    0 bronnen
    onbekende waarde
    1684-1686 (Engels)
    1684-1686 (Nederlands)
    6 x 5,5 x 3 cm (Nederlands)
    6 x 5,5 x 3 cm (Engels)
    Fragment van kan (Nederlands)
    0 bronnen
    Fragment van kan (Engels)
    0 bronnen
    Deze scherven met de gedraaide hoorntjes moeten afkomstig zijn van een kannetje. Het Gemeentemuseum Den Haag bezit een SVE-gemerkt exemplaar met hetzelfde detail (Delfts aardewerk 1999, deel I, nr. 7]Het heeft een achthoekig rond model, een bladvormig gewelfde tuit en een getorneerd handvat. In Roemer Visscher’s Sinnepoppen staat bij het embleem 'Elck wat wils' dit model kan afgebeeld (voor de prent zie Delfts aardewerk 1999, deel I, p. 32, afb. 5). Het model van dit type kan gaat terug op vazen van edel metaal en voorgangers van aardewerk uit Italië en Nevers uit de eerste helft van de l7de eeuw. De decoratie is ontleend aan het Chinese overgangsporselein. (Nederlands)
    0 bronnen