Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit (Q29496): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @c02080 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9ac20 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value="Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit" _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @c02080 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9ac20 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value="Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit"...) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @e3eef0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @e3f520 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value="Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit" _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @e3eef0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @e3f520 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value="Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfrui...) |
||||||||||||||||||
(5 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw... | Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw...ijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang...||Korea||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022 | ||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer: Princessehof OKS 1967022 / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer: Princessehof OKS 1967022 / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging | eigenschap / plaats vervaardiging | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: Korea / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: Korea identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1800
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1900
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1800
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1900
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer | |||||||||||||||||||
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022 | |||||||||||||||||||
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022 / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw en gedecoreerd op met takken van bloeiende boeddha’s citroenen/vingerfruit. Op de voet is een lijn aangebracht. De voetring is ongeglazuurd. Op de bodem is het witte glazuur vergeeld door de restauratie. Het glazuur loopt aan de binnenkant van de vaas tot halverwege de hals. De vorm en decoratie van dit soort vazen is kenmerkend voor de productie van blauwwit porselein in Korea tijdens de 19de eeuw. In deze periode is het blauwwit porselein geen exclusief product meer voor gebruik aan het hof en door de elite. Een steeds welvermogende middenklasse kan zich dit soort producten veroorloven en als gevolg daarvan worden de decoraties ook steeds meer aan deze markt aangepast. Gelukssymbolen als decoratie zijn in deze periode bijzonder populair, waaronder boeddha's vingerfruit (佛手柑). Dit fruit wordt vaak afgebeeld in combinatie met de granaatappel en perzik en staan bekend als de 'drie overvloeden'. Het eerste karakter van boeddha's vingerfruit wordt hetzelfde uitgesproken als het woord voor rijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang... (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw en gedecoreerd op met takken van bloeiende boeddha’s citroenen/vingerfruit. Op de voet is een lijn aangebracht. De voetring is ongeglazuurd. Op de bodem is het witte glazuur vergeeld door de restauratie. Het glazuur loopt aan de binnenkant van de vaas tot halverwege de hals. De vorm en decoratie van dit soort vazen is kenmerkend voor de productie van blauwwit porselein in Korea tijdens de 19de eeuw. In deze periode is het blauwwit porselein geen exclusief product meer voor gebruik aan het hof en door de elite. Een steeds welvermogende middenklasse kan zich dit soort producten veroorloven en als gevolg daarvan worden de decoraties ook steeds meer aan deze markt aangepast. Gelukssymbolen als decoratie zijn in deze periode bijzonder populair, waaronder boeddha's vingerfruit (佛手柑). Dit fruit wordt vaak afgebeeld in combinatie met de granaatappel en perzik en staan bekend als de 'drie overvloeden'. Het eerste karakter van boeddha's vingerfruit wordt hetzelfde uitgesproken als het woord voor rijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang... (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw en gedecoreerd op met takken van bloeiende boeddha’s citroenen/vingerfruit. Op de voet is een lijn aangebracht. De voetring is ongeglazuurd. Op de bodem is het witte glazuur vergeeld door de restauratie. Het glazuur loopt aan de binnenkant van de vaas tot halverwege de hals. De vorm en decoratie van dit soort vazen is kenmerkend voor de productie van blauwwit porselein in Korea tijdens de 19de eeuw. In deze periode is het blauwwit porselein geen exclusief product meer voor gebruik aan het hof en door de elite. Een steeds welvermogende middenklasse kan zich dit soort producten veroorloven en als gevolg daarvan worden de decoraties ook steeds meer aan deze markt aangepast. Gelukssymbolen als decoratie zijn in deze periode bijzonder populair, waaronder boeddha's vingerfruit (佛手柑). Dit fruit wordt vaak afgebeeld in combinatie met de granaatappel en perzik en staan bekend als de 'drie overvloeden'. Het eerste karakter van boeddha's vingerfruit wordt hetzelfde uitgesproken als het woord voor rijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang... (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: geen (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: porselein identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: onderglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: vaas (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: vaas identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof |
Huidige versie van 3 apr 2024 om 09:42
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw...ijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang...||Korea||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit |
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw...ijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang...||Korea||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022 |
Verklaringen
1 bron
vaas (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
geen (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Vaas, flesvaas, met hoge hals, met decor van boeddha's vingerfruit (Nederlands)
1 bron
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw en gedecoreerd op met takken van bloeiende boeddha’s citroenen/vingerfruit. Op de voet is een lijn aangebracht. De voetring is ongeglazuurd. Op de bodem is het witte glazuur vergeeld door de restauratie. Het glazuur loopt aan de binnenkant van de vaas tot halverwege de hals. De vorm en decoratie van dit soort vazen is kenmerkend voor de productie van blauwwit porselein in Korea tijdens de 19de eeuw. In deze periode is het blauwwit porselein geen exclusief product meer voor gebruik aan het hof en door de elite. Een steeds welvermogende middenklasse kan zich dit soort producten veroorloven en als gevolg daarvan worden de decoraties ook steeds meer aan deze markt aangepast. Gelukssymbolen als decoratie zijn in deze periode bijzonder populair, waaronder boeddha's vingerfruit (佛手柑). Dit fruit wordt vaak afgebeeld in combinatie met de granaatappel en perzik en staan bekend als de 'drie overvloeden'. Het eerste karakter van boeddha's vingerfruit wordt hetzelfde uitgesproken als het woord voor rijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang... (Nederlands)
1 bron
OKS 1967-022
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
Korea (Nederlands)
onbekende waarde
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1967-022
0 bronnen
Bolle flesvaas die vanaf de schouders versmalt tot een smalle hals en mond. De vaas is beschilderd in onderglazuur blauw en gedecoreerd op met takken van bloeiende boeddha’s citroenen/vingerfruit. Op de voet is een lijn aangebracht. De voetring is ongeglazuurd. Op de bodem is het witte glazuur vergeeld door de restauratie. Het glazuur loopt aan de binnenkant van de vaas tot halverwege de hals. De vorm en decoratie van dit soort vazen is kenmerkend voor de productie van blauwwit porselein in Korea tijdens de 19de eeuw. In deze periode is het blauwwit porselein geen exclusief product meer voor gebruik aan het hof en door de elite. Een steeds welvermogende middenklasse kan zich dit soort producten veroorloven en als gevolg daarvan worden de decoraties ook steeds meer aan deze markt aangepast. Gelukssymbolen als decoratie zijn in deze periode bijzonder populair, waaronder boeddha's vingerfruit (佛手柑). Dit fruit wordt vaak afgebeeld in combinatie met de granaatappel en perzik en staan bekend als de 'drie overvloeden'. Het eerste karakter van boeddha's vingerfruit wordt hetzelfde uitgesproken als het woord voor rijkdom (富) en geluk (福). *Ondanks de introductie van het Koraans (Hang... (Nederlands)
1 bron
porselein (Nederlands)
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
onderglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron