Vaas met druip- en lusterglazuren (Q15564): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @945c90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @947760 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. \n\nIn 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele De...)
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @117d90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @117e50 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druip- en lusterglazuren' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @117d90 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @117e50 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas met druip- en lusterglazuren' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
label / nllabel / nl
Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.
Vaas met druip- en lusterglazuren
beschrijving / nlbeschrijving / nl
Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C... Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||200017047
Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965105
eigenschap / is een
 
eigenschap / is een: collectie-item / rang
 
Normale rang
eigenschap / is een: collectie-item / bron
 
geraadpleegd op: 26 jun 2023
Tijdstip+2023-06-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
eigenschap / project
 
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / rang
 
Normale rang
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / bron
 
geraadpleegd op: 26 jun 2023
Tijdstip+2023-06-26T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof

Versie van 26 jun 2023 09:48

Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965105
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas met druip- en lusterglazuren
Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le C... kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Princessehof GMP 1965105

    Verklaringen

    Vaas uit de productielijn Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met druipglazuur en luster. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)