kan (Q15299): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @79ecb0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @79eef0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @79ecb0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @79eef0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @c82c20 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c82b60 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @c82c20 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c82b60 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='kan' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
||||||||||||||||||
(12 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Delft||1920 - 1930||aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe||R 432 | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: ca. 1920 - 1930 (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jun 2023
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
geïdentificeerd als: glazuur identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
geïdentificeerd als: steengoed identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 33,333333333333336 %
geïdentificeerd als: aardewerk identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / project | |||||||||||||||||||
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / project: project Delfts Aardewerk / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jun 2023
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / is een | |||||||||||||||||||
eigenschap / is een: collectie-item / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / is een: collectie-item / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jun 2023
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%20432.jpg?cache=yes / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/R%20432.jpg?cache=yes / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 26 nov 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: De Porceleyne Fles - Royal Delft (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 26 feb 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 12 apr 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft |
Huidige versie van 26 nov 2024 om 21:33
Delft||1920 - 1930||aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe||R 432
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | kan |
Delft||1920 - 1930||aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe||R 432 |
Verklaringen
onbekende waarde
(figuratief teken van een) flesje op naar rechts lopende lijn DELFT. 680 (onderkant)stip in driehoek (buitenkant) stip in driehoek (=merkteken onbekend) (Nederlands)
1 bron
kan (Nederlands)
1 bron
R 432
1 bron
Delft (Nederlands)
onbekende waarde
ca. 1920 - 1930 (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe (Nederlands)
4 bronnen
3 apr 2024
33,333333333333336 %
3 apr 2024
33,333333333333336 %
3 apr 2024
33,333333333333336 %
onbekende waarde
aardewerk (Nieuw Delfts: Nieuw-Perzisch), glazuur, engobe (Nederlands)
R 432
1 bron
onbekende waarde
De Porceleyne Fles - Royal Delft (Nederlands)
1 bron
De tweede groep die tot het Nieuw Delfts behoort is het Nieuw-Perzisch dat is geïnspireerd op Syrische en Iranese keramiek uit de zeventiende eeuw. Kenmerkend voor dit Islamitische product zijn de kleuren blauw en groen op een wit fond onder een doorzichtig, kleurloos glazuur. Hiernaast werd ook gebruik gemaakt van een karakteristiek turkooize, doorzichtig glazuur waaronder de zwarte tekening direct op de lichtgrijze scherf werd aangebracht. Dit laatste inspireerde De Porceleyne Fles tot het maken van de groene, dekkende glazuurlaag die een enkele keer kobaltblauw was. De beschildering van de voorwerpen is eenvoudig. De decoratie van flessen en kleine vazen bestaat voornamelijk uit geometrische en florale motieven in banden of compartimenten. De patronen op kleine borden worden vanuit het midden opgebouwd en waaieren als bloemen uit. De grote vazen en borden tenslotte zijn voorzien van een hoofdmotief van een hert of een vogel tussen rankwerk. Ondanks de overeenkomsten zijn de voorbeelden niet slaafs gekopieerd maar zijn de repeterende geometrische ornamenten en slingerende plantenranken eerder geïmiteerd. Bij vroege voorbeelden werd niet alleen gebruik gemaakt van doorzichtig t... (Nederlands)
1 bron