Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam (Q21046): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @3abdf0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @a90850 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @3abdf0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @a90850 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @d81780 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @527730 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @d81780 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @527730 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
||||||||||||||
(5 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||
Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam||China||circa 1720||porselein , Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom | Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam||China||circa 1720||porselein, Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom||B 57-3 | ||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/B%2057-3.JPG?cache=yes / rang | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/B%2057-3.JPG?cache=yes / bron | |||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||
presentatietekst: porselein, Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 6 aug 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/B%252057-3.JPG?cache=yes / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://prinsenhof.cithosting.nl/images/PRINS/B%252057-3.JPG?cache=yes / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jul 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||
rond, gegolfde rand, standring, licht reliëfpatroon van bloemen en ranken onder het glazuur, op de rand vier evenredig verdeelde wolkenmotieven, afgewisseld met floraal ornament, op het plat een half naar rechts gewende staande man met groene bontmuts, blauwe jas en roodbruine pofbroek, in beide handen houdt hij een aandeel, onderschrift: "wie:wil:op fries:lant:niuweegen:of:amsterdam" De afbeeldingen op de Actiebordjes behoren tot de bekendste historische taferelen. Als gevolg van de speculatie met aandelen (acties) van zwendelmaatschappijen, werd in eerste instantie veel geld verdiend. Door de economische crisis in 1720 stortte de markt in waardoor velen tot armoede vervielen. Deze gebeurtenis werd tot onderwerp van veel spotprenten en schotschriften waarvan het bekendste is 'Het Groote Tafereel der Dwaasheid' uit 1720. (Nederlands) | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: rond, gegolfde rand, standring, licht reliëfpatroon van bloemen en ranken onder het glazuur, op de rand vier evenredig verdeelde wolkenmotieven, afgewisseld met floraal ornament, op het plat een half naar rechts gewende staande man met groene bontmuts, blauwe jas en roodbruine pofbroek, in beide handen houdt hij een aandeel, onderschrift: "wie:wil:op fries:lant:niuweegen:of:amsterdam" De afbeeldingen op de Actiebordjes behoren tot de bekendste historische taferelen. Als gevolg van de speculatie met aandelen (acties) van zwendelmaatschappijen, werd in eerste instantie veel geld verdiend. Door de economische crisis in 1720 stortte de markt in waardoor velen tot armoede vervielen. Deze gebeurtenis werd tot onderwerp van veel spotprenten en schotschriften waarvan het bekendste is 'Het Groote Tafereel der Dwaasheid' uit 1720. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: rond, gegolfde rand, standring, licht reliëfpatroon van bloemen en ranken onder het glazuur, op de rand vier evenredig verdeelde wolkenmotieven, afgewisseld met floraal ornament, op het plat een half naar rechts gewende staande man met groene bontmuts, blauwe jas en roodbruine pofbroek, in beide handen houdt hij een aandeel, onderschrift: "wie:wil:op fries:lant:niuweegen:of:amsterdam" De afbeeldingen op de Actiebordjes behoren tot de bekendste historische taferelen. Als gevolg van de speculatie met aandelen (acties) van zwendelmaatschappijen, werd in eerste instantie veel geld verdiend. Door de economische crisis in 1720 stortte de markt in waardoor velen tot armoede vervielen. Deze gebeurtenis werd tot onderwerp van veel spotprenten en schotschriften waarvan het bekendste is 'Het Groote Tafereel der Dwaasheid' uit 1720. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||
geraadpleegd op: 12 apr 2024
vermeld in: TMS Collectiesysteem Prinsenhof eigendom van: Museum Prinsenhof Delft |
Huidige versie van 6 aug 2024 om 22:45
Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam||China||circa 1720||porselein, Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom||B 57-3
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam |
Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam||China||circa 1720||porselein, Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom||B 57-3 |
Verklaringen
Wie wil op frieslant:niuweegen of amsterdam (Nederlands)
1 bron
B 57-3
1 bron
B 57-3
1 bron
China (Nederlands)
onbekende waarde
circa 1720 (Nederlands)
1 bron
porselein , Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom (blauw, geel, groen, paars, roodbruin, zwart) (Nederlands)
onbekende waarde
porselein, Famille Verte, kleinvuurtechniek, polychroom (Nederlands)
rond, gegolfde rand, standring, licht reliëfpatroon van bloemen en ranken onder het glazuur, op de rand vier evenredig verdeelde wolkenmotieven, afgewisseld met floraal ornament, op het plat een half naar rechts gewende staande man met groene bontmuts, blauwe jas en roodbruine pofbroek, in beide handen houdt hij een aandeel, onderschrift: "wie:wil:op fries:lant:niuweegen:of:amsterdam" De afbeeldingen op de Actiebordjes behoren tot de bekendste historische taferelen. Als gevolg van de speculatie met aandelen (acties) van zwendelmaatschappijen, werd in eerste instantie veel geld verdiend. Door de economische crisis in 1720 stortte de markt in waardoor velen tot armoede vervielen. Deze gebeurtenis werd tot onderwerp van veel spotprenten en schotschriften waarvan het bekendste is 'Het Groote Tafereel der Dwaasheid' uit 1720. (Nederlands)
1 bron