Kan in de vorm van een feniks (Q29580): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @875d50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @875f90 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kan in de vorm van een feniks' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @875d50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @875f90 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kan in de vorm van een feniks' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
||||||||||||||||||
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een... | Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een... het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen.||Vietnam||Bat Trang||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002 | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging | eigenschap / plaats vervaardiging | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: Vietnam / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: Vietnam identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B02%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B02%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B03%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B03%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B04%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B04%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B05%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=GMP%201973-002%20%5B05%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Bat Trang (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1500Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1600
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1500Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1600
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: steengoed / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: steengoed / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: steengoed (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: steengoed / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: steengoed / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: steengoed identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gemodelleerd (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: onderglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kan / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kan / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: kan (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kan / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: kan / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: kan identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof |
Huidige versie van 3 apr 2024 om 10:15
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een... het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen.||Vietnam||Bat Trang||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Kan in de vorm van een feniks |
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een... het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen.||Vietnam||Bat Trang||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002 |
Verklaringen
1 bron
kan (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
Kan in de vorm van een feniks (Nederlands)
1 bron
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands)
1 bron
1 bron
1 bron
1 bron
1 bron
GMP 1973-002
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
1 bron
Vietnam (Nederlands)
onbekende waarde
Bat Trang (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
1500Gregoriaans
1500Gregoriaans
1600
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002
0 bronnen
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands)
1 bron
steengoed (Nederlands)
onbekende waarde
gemodelleerd (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
onderglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
1 bron