Vaas, meiping, met decor van bloemranken (Q21460): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof OKS 1963-005, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211) |
(Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @29f1f0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @29f430 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @29f1f0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @29f430 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>]])) |
||||||||||||||||||
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||||||||||||||||||
beschrijving / nl | beschrijving / nl | ||||||||||||||||||
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-p... | Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-p... volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen.||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1963-005 | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging | eigenschap / plaats vervaardiging | ||||||||||||||||||
eigenschap / plaats vervaardiging: China / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: China identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%201963-005%20%5B02%5D.jpg / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / digitale representatie: https://tracker.tresoar.nl/PHadlibapi/wwwopac.ashx?command=getcontent&server=images&value=OKS%201963-005%20%5B02%5D.jpg / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
vroegst mogelijke datum: 1426Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
laatst mogelijke datum: 1435Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Xuande (1426-1435) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: Ming (1368-1644) (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
begindatum: 1426Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
einddatum: 1435Gregoriaans
| |||||||||||||||||||
eigenschap / datering: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving | |||||||||||||||||||
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Onderom en op de schouders een rand van staande en hangende lelie-achtige punten. Het glazuur is glanzend en romig. De decoratie in het midden toont ranken, waarbij de ‘bloemen’ gevormd worden door elementen die overeenkomsten vertonen met lingzhi, de zwam van onsterfelijkheid, en ruyi-vormen, wat staat voor ‘zoals u wenst’, gecombineerd met bamboe, ook een gelukssymbool. De losjes geschilderde lingzhi was een populair motief in de ontwerpen in de Yongle en Xuande periode. De onderkant van de vaas heeft een merk met zes karakters van de Xuande periode, een bloeiperiode in de geschiedenis van de Chinese keramiek. Het blauw-wit porselein onder zijn bewind geproduceerd was geliefd bij de hierop volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen. (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Onderom en op de schouders een rand van staande en hangende lelie-achtige punten. Het glazuur is glanzend en romig. De decoratie in het midden toont ranken, waarbij de ‘bloemen’ gevormd worden door elementen die overeenkomsten vertonen met lingzhi, de zwam van onsterfelijkheid, en ruyi-vormen, wat staat voor ‘zoals u wenst’, gecombineerd met bamboe, ook een gelukssymbool. De losjes geschilderde lingzhi was een populair motief in de ontwerpen in de Yongle en Xuande periode. De onderkant van de vaas heeft een merk met zes karakters van de Xuande periode, een bloeiperiode in de geschiedenis van de Chinese keramiek. Het blauw-wit porselein onder zijn bewind geproduceerd was geliefd bij de hierop volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen. (Nederlands) / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / beschrijving: Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Onderom en op de schouders een rand van staande en hangende lelie-achtige punten. Het glazuur is glanzend en romig. De decoratie in het midden toont ranken, waarbij de ‘bloemen’ gevormd worden door elementen die overeenkomsten vertonen met lingzhi, de zwam van onsterfelijkheid, en ruyi-vormen, wat staat voor ‘zoals u wenst’, gecombineerd met bamboe, ook een gelukssymbool. De losjes geschilderde lingzhi was een populair motief in de ontwerpen in de Yongle en Xuande periode. De onderkant van de vaas heeft een merk met zes karakters van de Xuande periode, een bloeiperiode in de geschiedenis van de Chinese keramiek. Het blauw-wit porselein onder zijn bewind geproduceerd was geliefd bij de hierop volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen. (Nederlands) / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: De onderzijde gemerkt met een zes-karakter Xuande merk. (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / merkteken: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: porselein (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / gebruikt materiaal: porselein / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: porselein identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: gedraaid (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: onderglazuurschildering (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek | |||||||||||||||||||
onbekende waarde | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: glazuur (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / techniek: onbekende waarde / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / kwalificatie | |||||||||||||||||||
presentatietekst: vaas (Nederlands) | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof | |||||||||||||||||||
eigenschap / objectsoort: vaas / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 3 apr 2024
waarschijnlijkheid: 100 %
geïdentificeerd als: vaas identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang | |||||||||||||||||||
Normale rang | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie | |||||||||||||||||||
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron | |||||||||||||||||||
geraadpleegd op: 23 jan 2024
vermeld in: Adlib Princessehof eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof |
Huidige versie van 3 apr 2024 om 09:41
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-p... volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen.||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1963-005
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Vaas, meiping, met decor van bloemranken |
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-p... volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen.||China||Keramiekmuseum Princessehof OKS 1963-005 |
Verklaringen
vaas (Nederlands)
2 bronnen
onbekende waarde
De onderzijde gemerkt met een zes-karakter Xuande merk. (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Vaas, meiping, met decor van bloemranken (Nederlands)
1 bron
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Onderom en op de schouders een rand van staande en hangende lelie-achtige punten. Het glazuur is glanzend en romig. De decoratie in het midden toont ranken, waarbij de ‘bloemen’ gevormd worden door elementen die overeenkomsten vertonen met lingzhi, de zwam van onsterfelijkheid, en ruyi-vormen, wat staat voor ‘zoals u wenst’, gecombineerd met bamboe, ook een gelukssymbool. De losjes geschilderde lingzhi was een populair motief in de ontwerpen in de Yongle en Xuande periode. De onderkant van de vaas heeft een merk met zes karakters van de Xuande periode, een bloeiperiode in de geschiedenis van de Chinese keramiek. Het blauw-wit porselein onder zijn bewind geproduceerd was geliefd bij de hierop volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen. (Nederlands)
1 bron
1 bron
OKS 1963-005
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
China (Nederlands)
onbekende waarde
1426Gregoriaans
1435Gregoriaans
Xuande (1426-1435) (Nederlands)
Ming (1368-1644) (Nederlands)
1426Gregoriaans
1435Gregoriaans
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1963-005
0 bronnen
Vaas in de meiping vorm met een naar buiten gekeerde rand en beschilderd met onderglazuur blauw in de zgn. ‘heaped-and-piled’ techniek. Onderom en op de schouders een rand van staande en hangende lelie-achtige punten. Het glazuur is glanzend en romig. De decoratie in het midden toont ranken, waarbij de ‘bloemen’ gevormd worden door elementen die overeenkomsten vertonen met lingzhi, de zwam van onsterfelijkheid, en ruyi-vormen, wat staat voor ‘zoals u wenst’, gecombineerd met bamboe, ook een gelukssymbool. De losjes geschilderde lingzhi was een populair motief in de ontwerpen in de Yongle en Xuande periode. De onderkant van de vaas heeft een merk met zes karakters van de Xuande periode, een bloeiperiode in de geschiedenis van de Chinese keramiek. Het blauw-wit porselein onder zijn bewind geproduceerd was geliefd bij de hierop volgende Chinese keizers en connaisseurs uit zowel China als het Westen. (Nederlands)
1 bron
porselein (Nederlands)
onbekende waarde
gedraaid (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
onderglazuurschildering (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
glazuur (Nederlands)
1 bron
18 cm
1 bron