Vaas met loopglazuur (Q15338): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof OKS 1970083, #quickstatements; #temporary_batch_1696432587421) |
(Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof OKS 1970-083, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211) |
||
eigenschap / PID-nummer | |||
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1970-083 | |||
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof OKS 1970-083 / rang | |||
Normale rang |
Versie van 4 okt 2023 19:13
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur...ottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Delft||Princessehof OKS 1970083
Taal | Label | Beschrijving | Ook bekend als |
---|---|---|---|
Nederlands | Vaas met loopglazuur |
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur...ottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||Delft||Princessehof OKS 1970083 |
Verklaringen
Vaas uit de productielijn Berbas van De Porceleyne Fles. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
1 bron
OKS 1970-083
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
Delft (Nederlands)
1 bron
onbekende waarde
1900
1900
1 bron
Keramiekmuseum Princessehof OKS 1970-083
0 bronnen