Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose (Q23431): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof QNO 02467, remove old PIDs)
Label: openrefine-3.7
(‎Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof QNO 02467, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211)
eigenschap / PID-nummer
 
Keramiekmuseum Princessehof QNO 02467
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof QNO 02467 / rang
 
Normale rang

Versie van 4 okt 2023 17:59

Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat...'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend.||China||Princessehof QNO 02467
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose
Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat...'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend.||China||Princessehof QNO 02467

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Kop en schotel met decor Les amours pastorales, chine de commande, famille rose (Nederlands)
    Kop en schotel op voetring met spreidende wand en wand, versierd in diverse emailkleuren en gehoogd in goud. Op het plat van de schotel een landschap met een Europese vrouw in westerse kledij. Zij houdt op haar hoofd een tobbe vast. Met haar linkerhand trekt zij haar rok iets omhoog. Rond de rand een doorlopende rand met ranken in goud en rood. Op de achterkant van de schotel is een erotische scène geschilderd met een gebukte vrouw die haar rok omhoog trekt, hierdoor worden haar billen zichtbaar. De kop is versierd met eenzelfde versiering als de schotel, de erotische scène op de onderkant ontbreekt. De voorstelling werd waarschijnlijk ontleend aan een fabel van La Fontaine getiteld 'Het Melkmeisje en de tobbe met melk'. Een gravure die ten grondslag aan het ontwerp moet hebben gelegen is tot dusver onbekend. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Ottema-Kingma Stichting (Nederlands)
    onbekende waarde
    1740
    1740
    Qianlong (1736-1795) (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof QNO 02467
    0 bronnen