Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Q25111): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @98700 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9a2aa0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @98700 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @9a2aa0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landsc...
Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof GMP 1967158, #quickstatements; #temporary_batch_1696432587421
eigenschap / PID-nummer
Princessehof GMP 1967158
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1967158 / rang
Normale rang
 
eigenschap / PID-nummer: Princessehof GMP 1967158 / bron
geraadpleegd op: 4 apr 2023
Tijdstip+2023-04-04T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Princessehof
eigendom van: Keramiekmuseum Princessehof
 

Versie van 4 okt 2023 15:30

Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...ree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Princessehof GMP 1967158
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...ree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Princessehof GMP 1967158

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Nederlands)
    Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
    onbekende waarde
    1436Gregoriaans
    1449Gregoriaans
    Zhengtong (1436-1449) (Nederlands)