beeldje (Q37904): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: museum arnhem)
Label: openrefine-3.7
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @843dc0 _LanguageValues__values={'en': <LanguageValue @828040 _LanguageValue__language='en' _LanguageValue__value='beeldje' _LanguageValue__removed=False>, 'nl': <LanguageValue @82ac50 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='beeldje' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @843dc0 _LanguageValues__values={'en': <LanguageValue @828040 _LanguageValue__language='en' _LanguageValue__value='b...)
 
(7 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
eigenschap / beschrijving
 
Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen. Hoofd schuin naar rechts gewend en de rechter wijsvinger omhoog gestoken. Tussen de linkerarm en de met de linkerhand opgetrokken schort houdt zij een openstaande vogelkooi vast. Wit.Het beeldje is een voorbeeld van figuren die Delftse modelleurs gemaakt hebben naar Franse porseleinen voorbeelden. Dit beeldje gaat terug op 'La petite fille à cage' die Blondeau in 1752 als onderdeel van een serie van zes witte porseleinen figuren voor de porseleinfabriek te Vincennes maakte. Thematisch zijn ze ontleend aan Bouchers 'Les premiers enfants'. Boucher had zich op zijn beurt weer laten inspireren door de balletvoorstelling 'La Vallée de Montmorency ou les amours villageois' van de Opéra Comique. Bij dit beeldje hoort een beeldje van een jongen die het ontsnapte vogeltje vangt. Samen vormen ze het stel 'La douleur de Babet et Corydon'. De geopende vogelkooi onder Babets arm symboliseert de verloren onschuld. Het Rijksmuseum bezit zowel een beeldje van Babet als van Corydon. (Nederlands)
eigenschap / beschrijving: Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen. Hoofd schuin naar rechts gewend en de rechter wijsvinger omhoog gestoken. Tussen de linkerarm en de met de linkerhand opgetrokken schort houdt zij een openstaande vogelkooi vast. Wit.Het beeldje is een voorbeeld van figuren die Delftse modelleurs gemaakt hebben naar Franse porseleinen voorbeelden. Dit beeldje gaat terug op 'La petite fille à cage' die Blondeau in 1752 als onderdeel van een serie van zes witte porseleinen figuren voor de porseleinfabriek te Vincennes maakte. Thematisch zijn ze ontleend aan Bouchers 'Les premiers enfants'. Boucher had zich op zijn beurt weer laten inspireren door de balletvoorstelling 'La Vallée de Montmorency ou les amours villageois' van de Opéra Comique. Bij dit beeldje hoort een beeldje van een jongen die het ontsnapte vogeltje vangt. Samen vormen ze het stel 'La douleur de Babet et Corydon'. De geopende vogelkooi onder Babets arm symboliseert de verloren onschuld. Het Rijksmuseum bezit zowel een beeldje van Babet als van Corydon. (Nederlands) / rang
 
Normale rang
eigenschap / beschrijving: Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen. Hoofd schuin naar rechts gewend en de rechter wijsvinger omhoog gestoken. Tussen de linkerarm en de met de linkerhand opgetrokken schort houdt zij een openstaande vogelkooi vast. Wit.Het beeldje is een voorbeeld van figuren die Delftse modelleurs gemaakt hebben naar Franse porseleinen voorbeelden. Dit beeldje gaat terug op 'La petite fille à cage' die Blondeau in 1752 als onderdeel van een serie van zes witte porseleinen figuren voor de porseleinfabriek te Vincennes maakte. Thematisch zijn ze ontleend aan Bouchers 'Les premiers enfants'. Boucher had zich op zijn beurt weer laten inspireren door de balletvoorstelling 'La Vallée de Montmorency ou les amours villageois' van de Opéra Comique. Bij dit beeldje hoort een beeldje van een jongen die het ontsnapte vogeltje vangt. Samen vormen ze het stel 'La douleur de Babet et Corydon'. De geopende vogelkooi onder Babets arm symboliseert de verloren onschuld. Het Rijksmuseum bezit zowel een beeldje van Babet als van Corydon. (Nederlands) / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / datering
 
1752
Tijdstip+1752-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1752 / rang
 
Normale rang
eigenschap / datering: 1752 / kwalificatie
 
presentatietekst: 1730 - 1775 (Engels)
eigenschap / datering: 1752 / kwalificatie
 
presentatietekst: 1730 - 1775 (Nederlands)
eigenschap / datering: 1752 / kwalificatie
 
vroegst mogelijke datum: 1730
Tijdstip+1730-00-00T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1752 / kwalificatie
 
laatst mogelijke datum: 1775
Tijdstip+1775-00-00T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1752 / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / titel (of omschrijving)
 
beeldje (Nederlands)
eigenschap / titel (of omschrijving): beeldje (Nederlands) / rang
 
Normale rang
eigenschap / metadatatype
 
eigenschap / metadatatype: fysiek object / rang
 
Normale rang
eigenschap / metadatatype: fysiek object / kwalificatie
 
presentatietekst: geheel: hoogte 21.1 cm; geheel: breedte 10.5 cm; geheel: diepte 7.7 cm (Nederlands)
eigenschap / metadatatype: fysiek object / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / objectsoort
 
eigenschap / objectsoort: beeldje / rang
 
Normale rang
eigenschap / objectsoort: beeldje / kwalificatie
 
presentatietekst: beeldje (Nederlands)
eigenschap / objectsoort: beeldje / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / objectsoort: beeldje / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: beeldje
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / vervaardiger
 
onbekende waarde
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: onbekend (Nederlands)
eigenschap / vervaardiger: onbekende waarde / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / plaats vervaardiging
 
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / rang
 
Normale rang
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / kwalificatie
 
presentatietekst: Delft (Nederlands)
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / plaats vervaardiging: Delft / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: Delft
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaal
 
onbekende waarde
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: aardewerk, tinglazuur (Nederlands)
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 50 %
Hoeveelheid50 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: steengoed
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / gebruikt materiaal: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 50 %
Hoeveelheid50 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: aardewerk
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst
eigenschap / vermeld in
 
eigenschap / vermeld in: Delft: Niederländische Fayence / rang
 
Normale rang
eigenschap / vermeld in: Delft: Niederländische Fayence / kwalificatie
 
presentatietekst: Lunsingh Scheurleer, D.F., Delft : Niederländische Fayence - p. 131, 321, afb. 379 (Nederlands)
eigenschap / vermeld in: Delft: Niederländische Fayence / bron
 
vermeld in: Oude website Delfts Aardewerk
geraadpleegd op: 28 sep 2023
Tijdstip+2023-09-28T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

Huidige versie van 22 jul 2024 om 07:41

Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen | Museum Arnhem | AB 8446
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
beeldje
Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen | Museum Arnhem | AB 8446

    Verklaringen

    Museum Arnhem AB 8446
    0 bronnen
    Staande vrouw op rechthoekig voetstuk voor boomstronken en meloen. Hoofd schuin naar rechts gewend en de rechter wijsvinger omhoog gestoken. Tussen de linkerarm en de met de linkerhand opgetrokken schort houdt zij een openstaande vogelkooi vast. Wit.Het beeldje is een voorbeeld van figuren die Delftse modelleurs gemaakt hebben naar Franse porseleinen voorbeelden. Dit beeldje gaat terug op 'La petite fille à cage' die Blondeau in 1752 als onderdeel van een serie van zes witte porseleinen figuren voor de porseleinfabriek te Vincennes maakte. Thematisch zijn ze ontleend aan Bouchers 'Les premiers enfants'. Boucher had zich op zijn beurt weer laten inspireren door de balletvoorstelling 'La Vallée de Montmorency ou les amours villageois' van de Opéra Comique. Bij dit beeldje hoort een beeldje van een jongen die het ontsnapte vogeltje vangt. Samen vormen ze het stel 'La douleur de Babet et Corydon'. De geopende vogelkooi onder Babets arm symboliseert de verloren onschuld. Het Rijksmuseum bezit zowel een beeldje van Babet als van Corydon. (Nederlands)
    1752
    1730 - 1775 (Engels)
    1730 - 1775 (Nederlands)
    beeldje (Nederlands)
    0 bronnen
    geheel: hoogte 21.1 cm; geheel: breedte 10.5 cm; geheel: diepte 7.7 cm (Nederlands)
    onbekende waarde
    onbekend (Nederlands)
    Lunsingh Scheurleer, D.F., Delft : Niederländische Fayence - p. 131, 321, afb. 379 (Nederlands)