Kan in de vorm van een feniks (Q29580): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Princessehof GMP 1973002, #quickstatements; #temporary_batch_1696432587421)
(‎Verklaring aangemaakt: PID-nummer (P44): Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002, #quickstatements; #temporary_batch_1696440918211)
eigenschap / PID-nummer
 
Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002
eigenschap / PID-nummer: Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002 / rang
 
Normale rang

Versie van 4 okt 2023 19:05

Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een...mbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen.||Vietnam||Princessehof GMP 1973002
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Kan in de vorm van een feniks
Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een...mbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen.||Vietnam||Princessehof GMP 1973002

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Kan in de vorm van een feniks (Nederlands)
    Kan in de vorm van een feniks gedecoreerd in onderglazuurblauw. De keramiekindustrie in Vietnam beleefde rond 1500 een een bloeiperiode, omdat de Chinese regering de export van Chinees keramiek tijdelijk verbood. Veel Chinese pottenbakkers emigreerden naar Vietnam, op zoek naar werk. De Vietnamese keramiek werd vervolgens geëxporteerd naar buurlanden Thailand en Birma maar ook verder weg, naar de Filippijnen en Indonesië. Daar waren vooral voorwerpen met fantasievormen populair, zoals deze feniksvaas. De feniks is in Azië een belangrijk symbool voor wedergeboorte en het eeuwige leven: de vogel zou uit zijn eigen as herrijzen. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof GMP 1973-002
    0 bronnen