Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Q25111): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @7c5c30 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @7c5e70 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @7c5c30 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @7c5e70 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een land...
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @aeb2e0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @aeb520 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @aeb2e0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @aeb520 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een land...
eigenschap / plaats vervaardigingeigenschap / plaats vervaardiging
onbekende waarde
eigenschap / plaats vervaardiging: China / bron
 
geraadpleegd op: 3 apr 2024
Tijdstip+2024-04-03T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

waarschijnlijkheid: 100 %
Hoeveelheid100 %
Eenheid%

geïdentificeerd als: China
identificatiemethode: begrip gevonden in presentatietekst

Versie van 3 apr 2024 07:09

Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...he Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken
Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the u...he Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449).||China||Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158

    Verklaringen

    onbekende waarde
    Vaas, meiping, met decor van 2 pauwen in een landschap met rotswerk en bloemranken (Nederlands)
    Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)
    onbekende waarde
    1436Gregoriaans
    1449Gregoriaans
    Zhengtong (1436-1449) (Nederlands)
    1436Gregoriaans
    1449Gregoriaans
    Keramiekmuseum Princessehof GMP 1967-158
    0 bronnen
    Meiping with an inward tapering neck and a thickened rim, the narrowing sides barely spreading out above the foot, the unglazed cracked base recessed within a broad footring. On the body, in a landscape, a peacock and a peahen among tree peonies, garden rocks and a banana plant. On the shoulder a petal diaper pattern reserved with three eight-lobed medallions with sprays. Above the foot a border of pointed leaves. The elongated form of this meiping is typical of the later Interregnum period. The peacock male is a symbol of beauty and dignity and from the Ming dynasty until the Republic tail feathers of the bird were used to indicate official rank. The charming but less refined design and the disproportionate rendering of the birds in the landscape point to a production in a min yao kiln. A meiping of sturdier form, a characteristic of the early Interregnum period, decorated with a peacock couple among tree peonies in the Palace Museum, Beijing, is attributed to the Zhengtong era (1436-1449). (Nederlands)
    onbekende waarde
    onderglazuurschildering (Nederlands)