Bord (Q30143): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @bdec50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c06650 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Bord' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @bdec50 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c06650 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Bord' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
(‎Verklaring verwijderd: PID-nummer (P44): Museum Arnhem GMG 000401, #quickstatements; #temporary_batch_1696470372907)
eigenschap / PID-nummer
Museum Arnhem GMG 000401
 
eigenschap / PID-nummer: Museum Arnhem GMG 000401 / rang
Normale rang
 
eigenschap / PID-nummer: Museum Arnhem GMG 000401 / bron
geraadpleegd op: 11 jul 2023
Tijdstip+2023-07-11T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
 

Versie van 5 okt 2023 01:51

In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door...chien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk.||Museum Arnhem GMG 000401
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Bord
In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door...chien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk.||Museum Arnhem GMG 000401

    Verklaringen

    In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door de oude meesters die verschillende verflagen over elkaar heen aanbrachten. Wat betreft onderwerp schilderde Westerik de beelden die in zijn hoofd omgingen. De figuren in zijn werk ogen altijd ietwat ongemakkelijk, alsof ze zijn betrapt door de kunstenaar in een pijnlijke situatie of op een onbewaakt moment. Westerik wilde het leven onder het oppervlak te doorgronden: “De buitenkant eraf schillen en tot de kern komen. Het blijft de werkelijkheid, maar dan wat gecondenseerd, gesublimeerd misschien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk. (Nederlands)