Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Q15563): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
KunstmuseumBot (overleg | bijdragen)
Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @9558d0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @bcfb20 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. \n\nIn 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe dec...
(geen verschil)

Versie van 18 jan 2023 13:04

Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||200017045
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.
Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, vers... Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek.||200017045

    Verklaringen

    Vaas uit de productielijn Berbas/Reflet Métallique van de Porceleyne Fles met horizontale banden van duimafdrukken, versierd met druipglazuur. In 1878 werd Adolf Le Comte aangesteld als artistiek adviseur bij aardewerkfabriek De Porceleyne Fles. In het begin ontwierp hij nieuwe decors in renaissancestijl voor het traditionele Delfts blauw. Maar omstreeks 1890 kwam hij met dit soort vazen, eenvoudig van vorm en alleen voorzien van stroomglazuren. Het werd onder de naam Berbas op de markt gebracht. Later volgde Berbas Reflet Métallique, met metaalglansglazuren. Net als Franse kunstpottenbakkers vóór hem had Le Comte zich laten inspireren door Chinese en Japanse keramiek. (Nederlands)
    Keramiekmuseum Princessehof, Leeuwarden; Bruikleen Gemeente Leeuwarden (Nederlands)