Kop (Q30146): verschil tussen versies

Uit Kunstmuseum API
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(‎Een nieuw item aangemaakt: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @1b54e0 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @1c79d0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door de oude meesters die verschillende verflagen over elkaar heen aanbrachten. Wat betreft onderwerp schilderde Westerik de beelden die in zijn hoofd omgingen. De figure...)
 
(‎Item geleegd: Automatic import with wikibase importer for object ([[<Labels @8e4670 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c125c0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kop' _LanguageValue__removed=False>}>|<Labels @8e4670 _LanguageValues__values={'nl': <LanguageValue @c125c0 _LanguageValue__language='nl' _LanguageValue__value='Kop' _LanguageValue__removed=False>}>]]))
label / nllabel / nl
In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door de oude meesters die verschillende verflagen over elkaar heen aanbrachten. Wat betreft onderwerp schilderde Westerik de beelden die in zijn hoofd omgingen. De figuren in zijn werk ogen altijd ietwat ongemakkelijk, alsof ze zijn betrapt door de kunstenaar in een pijnlijke situatie of op een onbewaakt moment. Westerik wilde het leven onder het oppervlak te doorgronden: “De buitenkant eraf schillen en tot de kern komen. Het blijft de werkelijkheid, maar dan wat gecondenseerd, gesublimeerd misschien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk.
Kop
eigenschap / officiële titel
 
onbekende waarde
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: Kop (Nederlands)
eigenschap / officiële titel: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
eigenschap / datering
 
1986
Tijdstip+1986-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1986 / rang
 
Normale rang
eigenschap / datering: 1986 / kwalificatie
 
vroegst mogelijke datum: 1986
Tijdstip+1986-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1986 / kwalificatie
 
laatst mogelijke datum: 1986
Tijdstip+1986-01-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisieéén jaar
Voor0
Na0
eigenschap / datering: 1986 / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
eigenschap / plaats vervaardiging
 
onbekende waarde
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / rang
 
Normale rang
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / kwalificatie
 
presentatietekst: Maastricht (Nederlands)
eigenschap / plaats vervaardiging: onbekende waarde / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem
eigenschap / collectie
 
eigenschap / collectie: Museum Arnhem / rang
 
Normale rang
eigenschap / collectie: Museum Arnhem / bron
 
geraadpleegd op: 1 sep 2023
Tijdstip+2023-09-01T00:00:00Z
Tijdzone+00:00
KalenderGregoriaanse
Precisie1 dag
Voor0
Na0

vermeld in: Adlib Kunstmuseum
eigendom van: Museum Arnhem

Versie van 1 sep 2023 14:57

In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door...chien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk.||Museum Arnhem GMG 000404
Taal Label Beschrijving Ook bekend als
Nederlands
Kop
In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door...chien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk.||Museum Arnhem GMG 000404

    Verklaringen

    In het werk van Co Westerik neemt de mens een centrale plaats in. In zijn schildertechniek liet hij zich inspireren door de oude meesters die verschillende verflagen over elkaar heen aanbrachten. Wat betreft onderwerp schilderde Westerik de beelden die in zijn hoofd omgingen. De figuren in zijn werk ogen altijd ietwat ongemakkelijk, alsof ze zijn betrapt door de kunstenaar in een pijnlijke situatie of op een onbewaakt moment. Westerik wilde het leven onder het oppervlak te doorgronden: “De buitenkant eraf schillen en tot de kern komen. Het blijft de werkelijkheid, maar dan wat gecondenseerd, gesublimeerd misschien.” Thema’s als angst, kwetsbaarheid, eenzaamheid en de dood keren steeds terug in zijn werk. (Nederlands)